همه چیز درباره سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی

همه چیز درباره سختی گیر رزینی

همه چیز در مورد سختی گیر رزینی _ آب موجود در طبیعت حتی لوله کشی های آب شهری نسبت به موقعیت جغرافیایی هر شهر دارای املاح فراوانی و سختی آب هستند. و استفاده آب با سختی بالا تاثیر زیان باری برای انسان ها و صنایع مختلف دارد .
آب سخت نه در شست و شو می توان استفاده کرد. و نه برای آشامیدن که موجب بیماری سنگ کلیه می شود.
برای صنعت هم همینطور است آبی که دارای سختی زیادی باشد. به مرور زمان باعث ایجاد رسوب در دیگ بخار و دیگ آبگرم و دستگاه های صنعتی که با آب سر و کار دارند می شود.

همین امر موجب کاهش راندمان و تولید و آسیب به دستگاه ها و هزینه های اضافی یک شرکت می شود. به همین سبب تمامی کارخانجات برای داشتن آبی با کیفیت مطلوب و صرفه جویی در برابر هزینه های آتی شرکت از دستگاهی به نام سختیگیر رزینی استفاده می کنند.


برای اینکه همه چی در مورد سختی گیر رزینی بدانید با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

همه چیز درباره سختی گیر رزینی

سختی گیر رزینی
فیمت سختی گیر رزینی

تعریف دستگاه سختی گیر رزینی


سختی گیر رزینی دستگاهی است که یون های کلسیم و منیزیم آب را از بین می برد. و میزان رسوب را در دستگاههای مانند دیگ بخار و آبگرم که از آب در آن ها استفاده می شود. کاهش می دهد .

رزین موجود در دستگاه باعث گرفتن سختی آب می شود. سختی گیر آب یکی از پرکاربرد ترین دستگاهها در بخش تصفیه آب می باشد. بهترین نوع سختی گیر ، سختیگیر است که جنس آن از نوع فایبر گلاس باشد. این نوع سختی گیر از طریق تبادل یون ها سختی آب را تقریبا به صفر می رساند.

نحوه کارکرد دستگاه سختی گیر رزینی

یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب به مرور زمان باعث رسوب آهک در بدنه مخزن ها شده و باعث اختلال در کارکرد دستگاه ها شده و همچنین عمر دستگاه را کاهش داده باعث تخریب زود هنگام مخازن می شوند.

به همین دلیل به صرفه است که از سختی گیرها قبل از راه اندازی دستگاه استفاده کرده تا در آینده با چنین مشکل های مواجه نشویم .

سختیگیر رزین با استفاده از یون های کاتیونی یا آنیونی موجود در رزین و باعث جذب یون های منیزیم و کلسیم در آب می شوند. و این یون های مخرب را که دیده نمی شوند را از بین می برد.


سختی گیر رزینی آب را تصفیه کرده و شفاف می کند. و مانع رسوب گیری دستگاهها می شود و عمر مفید این دستگاهها را افزایش می دهد.

برای کارکرد بهتر دیگ های بخار و آبگرم بهتر از سختی گیر رزینی استفاده شود. تا عمر استفاده مفید از دیگ بخار افزایش پیدا کند.

سختی گیر دیگ بخار
سختی گیر استاندارد

مزایای استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی


1 – از رسوب گرفتن دستگاهها جلوگیری می کند.
2 – باعث نرم شدن و تصفیه آب می شود و عمر مفید تجهیزات افزایش می دهد.
3 -از گرفتگی در سیستم برج های خنک کننده جلوگیری می کند.
4 – سرعت چرخشی آب را افزایش می دهد.
5 – از زنگ زدگی در مدار انتقالی آب جلوگیری می کند.
6 – طول عمر مفید ماشین آلات شستشوی صنعتی و خانگی را افزایش می دهد.

موارد استفاده دستگاه سختی گیر رزینی

1 – در دیگ بخار و پکیج و دیگ آبگرم برای ازبین برده سختی آب
ها برای ازبین بردن سختی آب ورودی

2 – در شوفاژ خانه

3 – کاهش سختی آب های آشامیدنی

4 – استفاده به عنوان پیش تصفیه در دستگاه های تصفیه آب صنعتی

5 – حذف سختی آب چاه

6- استفاده در خشکشویی ها و رستوران های بزرگ

7 – برای سختی گیری در برج های خنک کننده


تاسیسات کاویان مخزن راشد تولید کننده انواع دیگ های بخار و آبگرم روغنداغ ، منبع کویلی ، دی اریتور ، سختی گیر رزینی و منبع کندانس می باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید به صورت شبانه روز پاسخگو هستیم .   

   09141462640  –   04433745174