دیگ بخار کارخانه یونولیت

دیگ بخار کارخانه یونولیت

دیگ بخار کارخانه یونولیت

جهت خرید دیگ بخار استاندارد و مناسب برای تولید یونولیت در کارخانه یونولیت سازی باید مقدار بخار مورد نیاز  و ظرفیت بویلر بخار (دیگ بخار یک تن تا دیگ بخار ده تن) را بدانید تا انتخاب درست و با صرفه ای برای دیگ بخار کارخانه یونولیت داشته باشید .

دیگ بخار کارخانه یونولیت

دیگ بخار کارخانه یونولیت
دیگ بخار کارخانه یونولیت

تعریف دیگ بخار

دیگ بخار یا بویلر، یک مخزن تحت فشار است که با انتقال حرارت، آب یا مایع را به بخار تبدیل میکند و از بخار تولید شده در بیشتر کارخانجات صنعتی مثل کارخانه تولید یونولیت مورد استفاده قرار میگیرد.
در کارخانجاتی که به بخار نیاز دارند، این بخار توسط بویلر بخار تهیه می شود.

در دیگ بخار مشعل، سوخت (گاز، گازوئیل، مازوت) را میسوزاند و آب را تبدیل به بخار کرده و از طریق لوله ها اتصالات به محل های مصرف انتقال می دهد .


اگر بخواهیم بطور ساده تر تعریفی از دیگ داشته باشیم دیگ بخار عملکردی مشابه زودپز دارد کار زودپزها اینگونه است که با تحت فشار قرار دادن سیستم جوش و افزایش فشار در داخل ظرف باعث افزایش نقطه جوش می شوند که دراینصورت خوراک و غذا مدت زمان کوتاهتری نسبت به قابلمه ای که در آن باز است پخته میشود.

اما دیگ بخار در قالب خیلی بزرگتر از زودپز ساخته میشود که با بخار تولیدی آن، میتواند خط تولید کارخانه ای را راه بیاندازد.
مثل: دیگ بخار 3 تنی و دیگ بخار 5 تنی و بویلر 10تنی …

کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت

اول از همه یک تعریف مختصری درباره یونولیت داشته باشیم.

یونولیت به انگلیسی (Jonulite) که بیشتر با نام های یونولیت، آکاسیف و پلاستوفوم معروف می باشد که نام تجاری آن پلی استایرن انبساطی (Polystyrene Expanded) است که این محصول با نام استایروفوم (Styrofoam) در کشور امریکا خوانده می شود.

بویلر بخار کارخانه یونولیت
بویلر بخار کارخانه یونولیت

یونولیت، از دانه‌های پلی‌استر فشرده تولید میشود. که ماده ای بسیار سبک و معمولاً سفید است که نود و پنج درصد هوا و پنج درصد از پلاستیک ساخته شده است.

که دارای خواص بسیار زیادی از جمله سبک وزنی، عایق حرارتی، عایق صوتی و… هستند، از این رو برای موارد بسیاری یونولیت سقفی، دیواری، بسته‌بندی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

که در ادامه در مورد اهمیت و کاربرد دیگ بخار در تولید یونولیت میپردازیم.

کاربرد یونولیت در صنایع


• عایق برای یخچال های صنعتی و سرد خانه ها
• ساخت بلوک های یونولیت سقفی که در جهت عایق صدا و حرارت در مکان ما و ساختمان ها
• پس زمینه انواع تابلو ها مثل تابلو اعلانات
• بسته بندی ها ظرف و لوازم
• ساخت ورق های یونولیتی با ضخامت های متنوع برای ماکت و فوم گلسازی و …

دیگ بخار در تولید یونولیت

طراحی و ساخت دیگ های بخار در مجوعه کاویان بویلر کاملا تخصصی و حرفه ای، زیر نظر مهندسین با تجربه متخصص در زمینه تاسیسات و ماشین سازی است.

ظرفیت دیگ بخاری که برای کارخانه های یونولیت ساخته می شود متنوع می باشد اما شرکت کاویان بویلر نسبت به حجم تولید یونولیت و مساحت کارخانه و مکانی که یونولیت را تولید خواهید کرد.

محاسبات لازمه را انجام داده و دیگ بخار مناسب و استاندارد و تضمینی همراه با گارانتی به شما تحویل خواهند داد.

دیگ بخار استاندارد
دیگ بخار استاندارد

برای نصب دیگ بخار کارخانه یونولیت مجموعه کاویان بویلر بصورت رایگان، تکنسین و افراد با تجربه خود را برای نصب دیگ بخار در کارخانه یونولیت همراه شما خواهند فرستاد.

و تمام آموزش های لازم و دستورالعمل های استفاده و نگهداری دیگ بخار و گارانتی معتبر سه ساله دیگ بخار کاویان به همراه 10 سال خدمات پس از فروش را به شما ارائه خواهند داد.